Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan BOGVISER ApS behandler personoplysninger i forbindelse med sagsbehandling, markedsføring, kontaktformularer og brugen af vores hjemmeside.

Formålet med behandling af personoplysninger

Levering af vores service

Vi behandler dine personoplysninger i forbindelse med sagsbehandlingen for vores kunder, hvis du er eller er ved at blive en af vores kunder. Dine personoplysninger vil blive behandlet både i vores kundeplatform og i vores mobilapp.

Personoplysningerne anvendes for at kontakte dig, håndtere din henvendelse og levere vores service. De personoplysninger, vi behandler, omfatter almindelige oplysninger såsom navn, arbejdstitel, e-mailadresse, telefonnummer og virksomhedsoplysninger. Som udgangspunkt bliver personoplysningerne samlet fra dig selv eller fra offentlige registre såsom CVR-registeret. Andre personoplysninger vil udelukkende blive indsamlet fra dig i forbindelse med levering af vores ydelser.

Behandling af dine personoplysninger som kunde eller potentiel kunde er baseret på følgende retsgrundlag:

  • GDPR artikel 6, stk. 1, litra b: Behandling er nødvendig for at opfylde en kontrakt eller for at forberede indgåelsen af en kontrakt.
  • GDPR artikel 6, stk. 1, litra f: Behandling er nødvendig for at forfølge vores legitime interesser, såsom at levere support og forbedre vores tjenester.

Endvidere er behandlingen af personoplysninger på dine vegne reguleret i databehandleraftalen mellem os som databehandler og dig som dataansvarlig.

Indsamling via kontaktformularer:
Når du benytter vores kontaktformularer, indsamler vi følgende oplysninger: navn, e-mailadresse, emne og besked. Disse oplysninger bruges udelukkende til at behandle din henvendelse. Oplysningerne opbevares i maksimalt 12 måneder, medmindre en lovbestemt opbevaringspligt kræver andet.

Internationale dataoverførsler:
Hvis vi overfører dine personoplysninger til tredjeparter uden for EU/EØS, sikrer vi, at overførslen sker på et gyldigt grundlag som EU’s standardkontraktbestemmelser (SCC’er), eller at modtagerlandet er godkendt af EU-Kommissionen. Specifikke tredjelande, vi arbejder med, kan oplyses på forespørgsel.

Dine personoplysninger bliver opbevaret, så længe det er nødvendigt for at opfylde formålet, hvortil de er indsamlet. Som hovedregel bliver personoplysningerne slettet 5 år efter ophævelsen af kundeforholdet.

Markedsføring

Vi behandler personoplysninger i markedsføringssammenhæng, herunder målretning af vores kommunikation til dig. Denne kommunikation involverer nyhedsbreve.

For dette formål behandler vi almindelige personoplysninger, herunder navn, arbejdstitel, e-mailadresse, telefonnummer og virksomhedsoplysninger. Vi registrerer også dit foretrukne sprog.

Personoplysningerne er samlet ind fra offentligt tilgængelige kilder såsom LinkedIn, CVR-registeret og lignende. Endvidere kan oplysninger indsamles ved brug af cookies. For mere information, se vores cookiepolitik.

Behandling af personoplysninger til markedsføring er baseret på GDPR artikel 6, stk. 1, litra f: Vores legitime interesse i at markedsføre vores service.

Legitime interesser og interesseafvejning:
Vi har vurderet, at vores legitime interesse i at markedsføre vores tjenester ikke overstiger dine rettigheder og friheder. Denne vurdering er baseret på den begrænsede mængde data, vi bruger, og de forholdsregler, vi har implementeret for at beskytte dine oplysninger.

Samtykke:
Vi indhenter dit samtykke gennem en dobbelt opt-in-procedure for at sikre, at du ønsker at modtage markedsføringsmateriale. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at klikke på afmeldingslinket i vores e-mails eller kontakte os.

Behandling af børns data

Vi behandler som udgangspunkt ikke personoplysninger om børn. Hvis dette undtagelsesvis bliver nødvendigt, indhenter vi forældres eller værgers samtykke i overensstemmelse med GDPR og gældende dansk lovgivning.

Automatiserede beslutninger og profilering

Vi anvender ikke automatiserede beslutningsprocesser eller profilering, der har juridisk eller tilsvarende væsentlig indvirkning på dig.

Sikkerhed og databrudshåndtering

Vi har truffet omfattende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte dine oplysninger mod utilsigtet eller ulovlig sletning, offentliggørelse, tab, forringelse eller adgang fra uvedkommende. Dette inkluderer:

  • Kryptering af data under overførsel og opbevaring.
  • To-faktor-autentificering for adgang til vores systemer.
  • Regelmæssige sikkerhedsaudits og medarbejdertræning.

I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der indebærer høj risiko for dine rettigheder, vil vi informere dig hurtigst muligt med en beskrivelse af, hvad der er sket, og hvilke foranstaltninger vi har truffet.

Dine rettigheder

Du har i henhold til GDPR følgende rettigheder:

  • Retten til at anmode om indsigt, rettelse og sletning af dine personoplysninger.
  • Retten til at gøre indsigelse mod og begrænse behandlingen af dine personoplysninger.
  • Retten til at modsætte dig behandling af personoplysninger i forbindelse med direkte markedsføring.
  • Retten til at trække samtykke tilbage for behandling af personoplysninger på baggrund af samtykke.
  • Retten til dataportabilitet.
  • Retten til at klage til Datatilsynet.

Intern klageproces:
Hvis du mener, at vi ikke har behandlet dine personoplysninger korrekt, opfordrer vi dig til først at kontakte os på info@bogviser.dk, så vi kan undersøge sagen.

Ekstern klageproces:
Hvis du ønsker at klage til Datatilsynet, kan du gøre dette via:

Cookiepolitik

Vi indsamler oplysninger ved brug af cookies på vores hjemmeside.

  • Nødvendige cookies: For at sikre funktionaliteten på hjemmesiden.
  • Statistiske cookies: For at analysere brugernes adfærd.
  • Markedsføringscookies: For at tilpasse annoncer og indhold.

Du kan læse mere om vores cookies og administrere dit samtykke i vores cookiepolitik.

Kontakt

BOGVISER ApS
CVR: 44531380
Fiskebækvej 16
4600 Køge
E-mail: info@bogviser.dk